Sådan får du mere salg i din webshop via sociale medier

//

Vil du vide, hvordan du får mere salg i din webshop? Svaret er enkelt: Brug de sociale medier! Du undrer dig måske over, hvad det har med din butik at gøre. Tja, uanset om du er på Facebook, Twitter, Instagram eller Pinterest – mulighederne er uendelige for at nå ud til nye kunder og skabe opmærksomhed om dine produkter. I denne artikel viser vi dig nogle måder, hvorpå de sociale medier kan hjælpe med at øge salget i din webshop!

Opret en side

At oprette en side til sin butik er enkelt og gratis. Sørg for at indsætte logo, og udfylde alle relevante informationer, så det er nemt og ligetil for dem, som er interesseret. Her kan du udfylde dine URL adresse, adresse, telefonnummer, som gør din virksomhed mere troværdig.

Vær aktiv med opslag

De sociale medier bør ses som en gratis reklameportal. Du bestemmer selv, hvor lidt eller meget du ønsker at uploade på din væg. Du kan uploade om nye varer, gode tilbud, eller hvad du nu ønsker at fortælle potentielle kunder. Husk at forkorte dine links med kortlink, og lav direkte links til dine varer, så det bliver så nem som muligt for dine kunder.

Lav konkurrencer

Noget af det som vi elsker på Facebook, så er det konkurrencer. Chancen for at vinde noget er det der virkelig kan få folk op i stolen. At holde små eller store konkurrencer er noget, der kan få folk til at være deltagende, og det som nøglen er, er at få dem til at interagere på dine opslag, og gerne dele dine opslag, fordi det vil han/hendes venner kunne se, og det kan godt sprede sig som ringe i vandet.

Være aktiv, men ikke for aktiv!

Noget af det vigtigste ved at have en side til sin webshop på de sociale medier er er at er aktiv kontinuerligt. Det handler om, at man finder en grænse for, hvad der er for anmassende, og hvad der er for lidt, Hvis man poster for ofte og er for altid, vil der være nogen, der bliver trætte af dine opslag. Hvis du poster for lidt, hvis de miste interessen rimelig hurtig.

Opret en begivenhed

En anden god måde at bruge sociale medier til din butik på er ved at oprette en event. Du kan dele den på Facebook, fortælle om produktet og om, hvor folk kan få dem. Det er en måde at komme i kontakt med nye kunder, som allerede er interesserede! Det kan være en begivenhed til særlige udsalg til events eller andet spændende.

Post dine nyheder

En god måde at få boostet salg i sine varer er, ved at man poster billeder af nye varer på sin væg. Nye varer, som du har hentet hjem, måske elektronik, køkkenartikler eller tøj og sko, vil skabe en interesse hos dem, som ser det, bare, fordi det er nyt og spændende.

Forkæl dine følgere

En god måde at beholde sine følgere så længe som muligt er ved at forkæle dem. Udover at afholde konkurrencer så kan du også lave give-aways til nogle udvalgte, give rabatkoder eller andet.