Hvis du vil kigge på papirfrie muligheder for at drive en foretning, kan det være en god ide at kigge på hvilke muligheder du har for at lave en online virksomhed.
Når man laver hjemmesider og landingsider eller som det hedder på engelsk, Landing pages, så er det ikke nødvendigt at belaste miljøet med at få trykt brochure, foldere, flyers osv.
Hvis du får lavet en fornuftig online marketing strategi, kan du sagtens nøjes med online markedsføring og derved ikke afhængig af at belaste det i forvejen så pressede miljø og klima med yderligere.
Der er også en del hjemmeside ejere som får lavet nogle fantastiske landing page som kan agere både reklamer, flyers og være super fokuseret på de salg som skal laves til den enkelte kunde.
Hvis og såfremt du har en hjemmeside, vil det være en god ide at sætte dig ind i hvordan en landing side er anderledes end andre sider, på din hjemmeside.
En perfekt landing page kan sagtens laves papirfrit, da det hele foregår online og dermed kan klares blot ved at bruge din computer.
Hvis du skal sende materiale til kunder, kan du sagtens sende alt med email, eller dele dokumenter via google docs. Hvilket er et fint alternativ til at skulle bruge en masse papir.
Overvej hvordan du kan hjælpe miljøet ved at begrænse dit papir forbrug både i privatlivet men også som virksomhed. Det handler om hvilket aftryk vi sætter til vores efterkommere, og hvordan vi kan begrænse belastningen på klimaet.
Desværre er der mange gammeldags virksomheder som fortsat printer i stor stil, og som ikke formår at modernisere og komme væk fra det massive papirsspilde man har oplevet gennem årtier, men det handler om at man vender hele sin forretning på hovedet, mange ting kan automatiseres i dag, eller genbruges. Når du skaber en landing page som en flyer, benytter du dig af en online mulighed, som sælger, især fordi den kun præsenteres for relevante besøgende og hermed kunder, hvor man traditionelt virkeligt har spildt meget papir på at printe reklamer som for manges vedkommende blot ryger direkte i skraldespanden uden at blive læst.